Câştigător concurs “Ne-ai scris din nou?” – Hora Pop

“Ce-s astea?”

fantezie descrisa de Hora, de 8 ani, dictata mamei sale (pentru ca scrie mai repede)

Mama, ca sa-ti povestesc de boardgames hai sa zicem ca n-as fi vazut-o de un an, doi pe Miruna, cea mai buna prietena a mea.

Intra pe usa, iar cand ajunge in sufragerie vade rafturi peste rafturi cu cutii colorate. 

Ce-s astea?!! intreaba Miruna, absolut uimita.

Eu ii zic : astea sunt jocuri, dar nu-s de genul Nu te supara, frate! Sunt ceva mai serioase. Sunt jocuri de masa.

Ce-s alea “jocuri de masa”, vine urmatoarea intrebare.

Pai au o tabla de joc, pe care misti diverse tokene, tokene insemnand niste maruntisuri care te-ajuta sa castigi jocul si iti aduc des puncte. Mai contin carti de joc, cu diverse teme, cu lupte, cu zane, cu pesti, cum a aparut viata pe pamant, adica evolutia etc. Dupa ce le joci, daca le joci des, devii mai inteligent, esti mai atent si ai un sentiment de placere pentru ca ai reusit sa-ti folosesti creierul, adica feromonul fericirii. Si cam asta e.

Aa, am uitat, iti mai aduc si umor. Cateodata negru, nemaipomenit!

Vrei sa te-nvat sa le joci?

Sigur!!

Biine. Cu ce sa-ncepem?

Cred ca cu ala de-acolo, spune MirunaDas Verruckte Labyrinth.

Ok. Ai o tabla de joc mobila, formata din multe piese de labirint. Unele se pot muta, altele nu. Le muti facand slide, o sa vezi tu.  Scopul este sa ajungi la niste comori secrete si, dupa ce le gasesti pe toate, trebuie sa ajungi la locul de pornire.

Ne-am apucat sa jucam. Am intrebat-o, “cum ti se pare”?”

Grozav, mi-a spus ea.

Apoi am trecut la altceva. Chateau Rocquefort. I-am explicat asa:

Ai patru soricei ce vor sa guste cat mai multe feluri de branza din castel. Soriceii umbla pe sub acoperisuri; nu pot merge pe deasupra, caci aluneca, asa ca trebuie sa dai felii de acoperis la o parte, in cautarea branzei. Ca sa castigi trebuie sa aduni cele mai multe feluri de branza. Mai trebuie sa-ti spun un singur lucru: ca sunt trei capcane pentru soareci si, daca iti cade un soricel acolo nu-l mai poti lua tot jocul si este foarte deranjant. Dupa o tura mi-a zis ca i se pare so-so. Totusi, la sfarsit, mi-a zis ca i-a placut foarte tare.

Am invatat-o si Fantome: avem un teanc de 60 de carti si mai avem cinci obiecte din lemn. Pe fiecare carte apar doua lucruri din cele cinci, fie in culoarea reala, fie in alta culoare. Daca gasesti un lucru absolut la fel cu cel real, pui mana pe cel de pe masa si castigi cartea. Daca n-ai nimic de aceeasi culoare, pui mana pe singurul obiect dintre cele cinci care nu se gaseste pe carte, nici ca forma, nici ca culoare. Asa castigi cartea. Cine are mai multe carti la sfarsit castiga. Pare foarte complicat, dar nu e, il pot juca si copii mai mici, te prinzi repede.

Am batut-o si la acest joc, pentru ca aveam niste reflexe un pic mai bune, il mai jucasem.

Ii propun sa discutam despre jocuri. Da!

Hai sa-ti povestesc despre Wrong Chemistry: esti un om de stiinta, un chimist, iar tabla de joc este laboratorul tau; tu incerci sa faci cat mai multe substante foarte necunoscute (! am lasat asa, pentru savoare. nota scribului) Razi in hohote numai cand auzi cum se cheama substantele!

Tigru si Eufrat: esti intre raurile Tigru si Eufrat, in Mesopotamia; incerci sa pui mana pe putere; ai patru popoare, fiecare jucator poate juca cu unul, asirienii, babilonienii si nu mai stiu. Ai patru puteri: agricola, politica, adica regele, si cea religioasa, pentru ca pe a patra iar n-o mai stiu. Te lupti cu ceilalti jucatori cu aceste puteri; iti faci orase si, din cuburi de putere,  iti aduni puncte. Cand se termina, ti se puncteaza cea mai proasta putere a ta, adica cele mai putine cuburi. Cel ce o are mai mare castiga.

Finstere Flure: tu esti un biet suflet ce-si cauta adapost in marele labirint al lui Furunculus; el, tot timpul, va face mai multi sau mai putini pasi, incercand sa te omoare. E cam prostut si merge numai drept, dar este periculos daca ii stai in cale. Mai ai ziduri ce te protejeaza si balti de sange ce-ti scurteaza drumul, poti sa patinezi pe ele. E unul din preferatele mele, imi place si sa-l construiesc pe Furunkulus din multe bucatele uratele :-)

Cardline Animaux: ai o gramada de animale, fiecare cu o greutate, o marime si o speranta de viata, iar tu trebuie sa le ghicesti si sa le pui in ordine; daca gresesti mai tragi o carte. Cine termina primul animalele sale castiga. Eu bat cam tot timpul, toata familia.

Ricochet Robots: aici ai, evident, robotei, rosu, galben, albastru si verde; trebuie sa ajunga in niste locuri anume, dar n-au voie sa mearga cum vor ei, merg pana se lovesc de ceva si ricoseaza, adica schimba nitel directia.  Cine gaseste cel mai scurt drum, cat mai repede, castiga. Si la asta ma pricep bine.

Fantastiqa: e unul din cele mai frumoase jocuri. Pleci de-acasa si intri intr-o lume magica, plina de creaturi fantastice; ai un rucsac cu lucruri obisnuite, care se transforma in artefacte vrajite; pe masura ce mergi prin Fantastiqa participi la expeditii ce-ti aduc pietre pretioase si pocale (cu care castigi). Tot acolo intalnesti, la fiecare pas, animale fantastice de care nu poti trece, trebuie sa le subjugi si sa-ti faci un bazar bizar. E extraordinar de frumos si chiar te simti acolo. Are multe piese minunate, dar il jucam rar, pentru ca mamei ii e lene sa-l stranga. Pacat. Aa, preferatul meu e dragonul cel pasnic; e un dragon prietenos, care vine la tine in mana si ramane la ceai, nu mai vrea sa plece si-ti ocupa spatiul din mana, deci toata lumea cam fuge de vizitele lui!

Si iti mai spun de unul singur: Magic Labyrinth. Tabla de joc este o campie intinsa, iar un vrajitor rautacios a pus niste ziduri invizibile; trebuie sa gasesti drumul si sa eviti acele ziduri, ca sa ajungi la comoara (ce se tot schimba). Cine aduna mai multe comori castiga. M-am cam plictisit de el, il jucam cand eram mai mica.

Cam atat cu discutiile inchipuite, e foarte tarziu si mama insista ca trebuie sa dorm. Uff!

Mai citește și:

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.